lundi 13 janvier 2020



Speed record in sight

Bloodhound SSC is a supersonic land vehicle, designed to break the absolute land speed record. Earlier this year, the company had been bought by Ian Warhurst.

After having set a first speed performance of 628mph reached in 50 seconds (approximately 1010km/h) in November 2019 in South Africa, Bloodhound SSC company assured they are 99% sure that they can beat the current record of Thrust SSC of 763mph. Bloodhound SSC have announced that they target 800mph in 2021.

The project has been delayed for 4 years because of technical problems in 2017. Now they are checking all 200 air-pressure sensors dotted around the car plus a multitude of strain gauges, temperature readers and accelerometers. Mark Chapman the chief engineer has said that there is nothing that can prevent them from reaching 800mph.

Since the beginning only one problem had delayed the project when engineers had to perform a full strip-down of the vehicle to overhaul a problematic engine bay over-heat alarm system.

Warhurst, the owner of the car has affirmed that based on his calculations £8mln is required to break the land speed record because of the purchase of the rocket motor from the Nammo company.

All tests will be performed in South Africa in a desert over a distance of 20km. Bloodhound SSC are on their way for a new land speed record!


Nouveau record de vitesse en vue ?

Bloodhound SSC est un véhicule terrestre supersonique, conçu dans l'objectif de battre le record absolu de vitesse terrestre. Début 2019, la compagnie a été rachetée par Ian Warhurst.

Après avoir atteint une vitesse de pointe de 628mph en 50s (approximativement 1010km/h) en novembre, Bloodhound SSC a assurée à 99% qu’ils pourraient battre le record actuel détenu par Thrust SSC avec 763mph.

Dans ce même communiqué, ils ont annoncé qu’ils visaient les 800mph en 2021. Cette date était prévue car en 2017 des problèmes techniques ont forcé à reporter le projet de 4 ans.

Actuellement, l’entreprise vérifie les quelques 200 capteurs de pression atmosphérique disséminés dans la voiture ainsi qu’une multitude de jauges de contrainte, de lecteurs de température et d’accéléromètres. Mark Chapman l’ingénieur en chef a dit qu’aucun obstacle ne pouvait priver le bolide des 800mph. Depuis le début du projet seul un problème majeur l’a ralenti quand les ingénieurs durent effectuer un démontage complet du véhicule pour réviser un système d’alarme de surchauffe de compartiment moteur problématique.

D’après les calculs de Warhurst, 8 millions de livres sterling sont encore nécessaires pour mener à bien le projet à cause de l’achat du moteur-fusée Nammo. Tous les tests du bolide seront effectués dans un désert en Afrique du Sud sur une distance de 20km. Bloodhound est en route pour un nouveau record de vitesse !
Ivan