mardi 12 juin 2012


South African pupils love English

A recently published survey shows that even if only 7 per cent of pupils speak English at home, more than 60 per cent of them would like it to be to be their learning and teaching language. If we put this fact in figures, it means that 851,536 pupils speak English at home but 7.6 million want it to be their school language.

The most widely spoken language at home is Zulu, but less than a third of young South Africans want to learn with it.

The same goes with Xhosa, Tswana, Pedi, Swati, and Venda, only one in three pupils who speak one of these languages at home want it to be his school language and it’s worse with Ndebele, Tsonga or Sotho,  with just a quarter of the pupils

Afrikaans is the only other language that is chosen by pupils who don’t speak it at home.

These data are coming from the Department of Basic Education.

To remedy this situation, the minister of higher education and training, Dr Blade Nzimande, proposed that every South African student could have to learn an African language for graduation.

Jonhatan Snyman, a researcher at the institute explained that even if at the beginning, most pupils are taught in African languages, most of them switch to English of Afrikaans when they reach Grade 4.

The decline of African languages is quite logical, parents now want their children to learn English or Afrikaans because it’s the language spoken in high school.

My opinion : I think that learning English is a great thing because it is spoken worldwide but it’s a very complex question because the young South African must not forget their culture, so to me, the proposition of the minister is very interesting because they will open to the world by learning English and preserve their culture by learning an African language.


Les élèves sud africains aiment l’anglais

Une enquête publiée récemment montre que plus de 60 pour cent des élèves aimeraient que l’anglais soit la langue qu’ils parlent à l’école même si seulement 7 pour cent d’entre eux le parlent chez eux.

Le langage le plus parlé chez les Sud Aricains est le Zulu, mais moins d’un tiers des élèves voudraient l’adopter à l’école.


Il en est de même avec le Xhosa, le Tswana, le Pedi, le Swati, et le Venda, en effet, sur tous les élèves parlant un de ces langues à la maison, seulement un sur trois aimerait l’utiliser en classe.

L’Afrikaans est le seul autre langage qui et choisi par des élèves qui ne le parlent pas chez eux.

Ces données proviennent du département de l’éducation primaire.

Pour remédier à cette situation, le ministre de l’éducation supérieure et de la recherche, le docteur Blade Nzimande, a proposé que chaque élève sud africain apprenne une langue africaine pour obtenir son diplôme.

Au début de leur scolarité, la plupart des élèves suivent des cours en langue africaine, la grande majorité d’entre eux passe ensuite à l’anglais ou à l’afrikaans quand ils arrivent au Grade 4.

Le déclin de popularité de ces langues apparait comme logique, les parents veulent maintenant que leurs enfants apprennent l’anglais ou l’afrikaans qui sont utilisés dans les écoles supérieures.

Mon opinion : Je pense que l’apprentissage de l’anglais est quelque chose de formidable puisque l’anglais est la langue qui vous fait communiquer avec le monde entier. Mais la question est plus que complexe, en effet, les jeunes Sud Africains ne doivent pas oublier leur culture, la proposition du ministre m’apparait donc comme très intéressante car elle permettrait aux jeunes de s’ouvrir sur leur monde en apprenant l’anglais et de conserver leur culture en maitrisant une langue africaine.

Benjamin